با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تشریح تاریخچه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
زیارت عاشورا
خبرگزاری فارس: تشریح تاریخچه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش/ وجود ۳ سند مهم فناوری در نظام تعلیم و تربیت

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، تاریخچه فناوری اطلاعات در این وزارتخانه را تشریح کرد.

به نقل از فارس:محمدحسین سلیمی جهرمی امروز در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که در سالن مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین دستگاه کشور با وظایف متنوع و گوناگون و مخاطبان مختلفی مانند دانش‌آموز، معلم، کارکنان اداری و اولیا دانش‌آموزان در ارتباط است که به عنوان دستگاه پیشرو و از پیشگامان استفاده از فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

وی افزود: در آموزش و پرورش از سال 1370 و همزمان با اجرای نظام جدید متوسطه (نیم سالی واحدی)، فناوری اطلاعات وارد حیطه آموزش و پرورش شد و از سال 1371 در حوزه آموزش از این تکنولوژی استفاده شد و از سال 1372 به بعد در حیطه پرسنلی از تکنولوژی تحت DOS و آفلاین بهره برده شد.

سلیمی جهرمی با بیان اینکه در طی 23 سال گذشته فعالیت‌های آموزش و پرورش متناسب با تکنولوژی، رشد کرده است، خاطر نشان کرد: از سال 1384 به بعد که وارد فضاهای جدی‌تر دولت الکترونیک شدیم، آموزش و پرورش هم اقدام به تدوین سند توسعه فاوا کرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش گفت: اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی (حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری) و سند توسعه فاوا به عنوان سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی در خصوص نگاه کلان توسعه فناوری در آموزش و پرورش عنوان کرد: باید در 5 حوزه زیرساخت، محتوا، آموزش دانش‌آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی آموزش و پرورش به توسعه فناوری توجه کنیم.

سلیمی جهرمی با اشاره به ایجاد شبکه ملی مدارس (رشد) در آموزش و پرورش گفت: در شبکه ملی مدارس یک فضای الکترونیکی یاددهی و یادگیری ایجاد شد که در آن می‌توان به متن الکترونیک کتب درسی، نرم‌افزارهای آموزش چند رسانه‌ای، انجمن‌های گفت‌وگو، پایگاه‌های مدارس و آموزش و پرورش، رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

 



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 13:1 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |